امروزه ما در کنار دفاتر وکالت شاهد فعالیت موسسات حقوقی مختلف از جمله موسسه های حقوقی تهران هستیم که مشغول به کار و خدمت رسانی میباشند. این موسسات حقوقی با بهره مندی از گروهی متشکل از وکلا و کارشناسان حقوقی آماده ارائه خدمات تخصصی به مراجعین خود هستند. از جمله موسسه حقوقی تهران میتوانیم از مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل به عنوان یک موسسه حقوقی خوب و معتبر نام ببریم که در طول مباحث به ویژگی ها و خدمات آن اشاره ای خواهیم داشت.

حال ممکن است این سوال پیش بیاید که این موسسات دقیقا چه کاری انجام می‌دهند و چه وظایفی دارند؟ که در این مقاله تلاش شده که به این سوال پاسخ داده شود.

بهترین موسسه حقوقی تهران

ویژگی های یک موسسه حقوقی خوب

همه ما میدانیم مسائل حقوقی مسائل تخصصی هستند که در این زمینه باید از موسسات حقوقی معتبر که برخوردار از افرادی متخصص و با تجربه هستند کمک بگیریم. حال اینکه از کدام موسسه حقوقی کمک بگیریم و در کل ویژگی های یک موسسه حقوقی خوب چیست در این قسمت به آن خواهیم پرداخت:

1- شاید اولین و مهمترین ویژگی یک موسسه خوب برخورداری از وکیل حرفه ای و یک تیم فنی، متخصص و با تجربه است. زیرا در اینجا تخصص و تجربه حرف اول را میزند و باعث بالا رفتن در صد اطمینان نسبت به نتیجه ی حاصله میشود.

2- در کنار تخصص، توجه به سابقه موسسه حقوقی در پرونده های مختلف امری ضروری است. زیرا داشتن یک سابقه خوب و درخشان میتواند در بحث انتخاب یک موسسه حقوقی با ویژگی های خوب به شما کمک کند.

3- از ویژگی های دیگری که در کنار سایر ویژگی ها باید به آن توجه داشت آن است که آن موسسه تا چه اندازه پیگیری دقیق و مستمر نسبت به پرونده‌های مختلف موکلین خود دارد. زیرا ممکن است موسسه ای به دلیل حجم بالای کار و پرونده ها پیگیری دقیقی نداشته باشد.

4- امانت داری نسبت به اطلاعات موکلین میتواند از ویژگی های بسیار مهم باشد.

5- ارائه به موقع خدمات تا اطمینان حاصل شود که نتیجه مورد نظر طبق زمانبندی مشخص حاصل میشود.

6- آگاه کردن موکل از پروسه و جریان پرونده حقوقی او تا باعث تنش و دلخوری نشود.

7- خوش نامی و اعتبار موسسان و مدیران آن موسسه میتواند به شناخت بهتر آن کمک کند.

 درباره مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل به عنوان یکی از موسسات خوب تهران

حال که ویژگی های یک موسسه حقوقی خوب را برشمردیم در این قسمت میخواهیم به معرفی یکی از این موسسسات حقوقی با ویژگی هایی که گفتیم بپردازیم:

مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل امروز با دو شعبه فعال در قم و تهران ، در حال خدمت رسانی به مراجعین خود می باشد که از مزیتهای این مرکز میتوان به این موارد اشاره کرد:

1- وجود دپارتمان های تخصصی متشکل از وکلا و حضور بهترین وکیل تهران، اساتید دانشگاهی و کارشناسان مختلف.

2- گزارش هفتگی وکلای این مرکز به موکلین خود در کنار پاسخگویی در تمامی روزهای هفته.

3- وجود رزومه درخشان به علت موفقیت در بیش از 85 درصد پرونده های دریافتی.

4- حضور مسئولانه دپارتمان های تخصصی متشکل از وکلا به عنوان مثال وکیل بانکی، قضات بازنشسته، اساتید دانشگاه و کارشناسان متبحر.

5- ارائه خدمات مختلف حقوقی از جمله خدمات قراردادی، خدمات ملکی و مشاوره با وکیل و ….

بهترین موسسه حقوقی تهران

 تفاوت موسسه حقوقی با دفتر وکالت

قبل از اینکه به بیان تفاوتها بپردازیم در ابتدا لازم است که یک تعریفی از موسسه حقوقی داشته باشیم:

موسسات حقوقی یک واحد غیرتجاری است که از چندین وکیل که در مسائل حقوقی صاحب نظر هستند تشکیل میشود. در واقع این موسسات بین وکیل و موکل به عنوان یک رابط عمل میکنند و برای این کار از کارشناسان حقوق یا وکلای رسمی دادگستری استفاده می کنند.

اما مهمترین تفاوتهای میان موسسات حقوقی و دفتر وکالت عبارتند از:

1- برای تاسیس یک موسسه حقوقی حداقل حضور دو عضو ضروری ست که باید دارای پروانه وکالت بوده و به تمامی امور و خدمات حقوقی واقف باشند. در واقع موسسات حقوقی متشکل از گروهی از وکلا و کارشناسان حقوقی است اما برای تاسیس دفتر وکالت حضور یک وکیل کافی ست.

2- مؤسسه از زمان ثبت دارای شخصیت حقوقی مستقل از اعضاء آن می شود.  در حالی که دفتر وکالت فاقد شخصیت حقوقی است.

3- موسسه حقوقی در صورتی که به نحو صحیح و طبق آئین نامه کانون وکلای دادگستری تأسیس شود از تعداد زیادی وکلاء تشکیل می شود که هر کدام به صورت تخصصی در یک زمینه مشخص فعالیت میکنند که این به نفع موکل میباشد. همچنان موکل می تواند همزمان از چند وکیل خبره با توانایی های متفاوت بر روی یک پرونده بهره ببرد.

4- بر خلاف دفاتر وکالت یک موسسه حقوقی تنها از وکیل تشکیل نشده است. بلکه در کنار وکلا حضور فعال اساتید برجسته حقوق، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های معتبر، کارشناسان رسمی دادگستری ، قضات بازنشسته و… در این موسسات مانند موسسه حقوقی سروش عدل بسیار به چشم می خورد.

 خدمات موسسه حقوقی چیست؟

فعالیت ها و خدمات موسسات حقوقی بسیار گسترده میباشد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. انجام مشاوره های حقوقی که انواع مختلفی دارد مانند: مشاوره خانواده، ارث، مالیاتی، تجاری، بانکی و کیفری و ….
  2. انجام وکالت در کلیه زمینه های حقوقی و کیفری مانند وکالت در امور خانواده( طلاق توافقی، طلاق یکطرفه، فسخ نکاح، ابطال نکاح، مطالبه مهریه، تقسیط مهریه، حضانت و …)، وکالت در امور جزایی( کلاهبرداری، خیانت در امانت، ترک انفاق، تجاوز و …)، وکالت امور ملکی و ثبتی و…
  3. تهیه و تنظیم قراردادهای بین المللی و داخلی.
  4. انجام امور ثبتی برای موسسات غیر تجاری و شرکت ها و ثبت برند.
  5. ارائه خدمات داوری و میانجی گری.
  6. انجام امور پژوهشی و آموزشی در زمینه های  مختلف حقوقی.
  7. پاسخ به سئوالات حقوقی از طریق تلفن ، ایمیل و نامه.
  8. تهیه و تنظیم انواع مختلف مکاتبات قراردادهای پیمانکاری.
  9. اخذ کارت بازرگانی.
  10. ثبت علائم تجاری.

شما میتوانید با مراجعه به مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل به عنوان یک موسسه معتبر و با سابقه ی درخشان از خدمات مختلف حقوقی که در بالا به آن اشاره شد بهره مند شوید.