بهترین وکیل تهران کسی است که بعد از گذراندن چهار سال دوران کارشناسی رشته حقوق و یا فقه و مبانی حقوق موفق به دریافت مدرک خود شده، سپس در آزمون کانون وکلا شرکت کرده و به شرط قبولی با گذراندن دو سال دوره کارآموزی و موفقیت در گزینش اختبار،‌ پروانه وکالت خود را کسب کرده است. بعد از دریافت پروانه وکالت، وکیل می‌تواند به موجب عقد وکالت از طرف یک شخص حقیقی یا حقوقی در دادگاه‌ها و دادسراها و مراجع قضایی حاضر شده و از حقوق موکل خود دفاع کند. در این مطلب می‌خواهیم به شناخت ویژگی‌های بهترین وکیل تهران بپردازیم.

وظایف قانونی وکیل نسبت به موکل چیست؟

عقد وکالت از جهت حدود اختیارات به دو نوع تقسیم می‌شود:

وکالت مطلق:‌ در این نوع عقد وکالت که در دفتر خانه اسناد رسمی تنظیم می‌شود‌،‌ موکل برای انجام تمام امور اداری و مالی خود می‌تواند شخصی را به عنوان وکیل انتخاب کند.  بعد از انتصاب، وکیل بدون هیچ محدودیتی حق هر گونه نقل وانتقال مال از جانب موکلش بدون نیاز به اجازه او را دارد. هر کسی، حتی افرادی که دارای پروانه وکالت نیستند را می‌توان به عنوان وکیل انتخاب کرد.

وکالت مقید: درعقد وکالت مقید، محدودیت‌هایی در هر مورد ذکر می‌شود و وکیل فقط توانایی انجام برخی موارد خاص را خواهد داشت. این نوع وکالت بیشتر به وکلای پایه یک دادگستری و برای حضور در محاکم قضایی داده می شود؛ اما می‌توان به شخص دیگری مثلا برای دریافت مدرکی از شهرستان که حتما به احراز هویت شخص نیاز دارد، وکالت مقید داده شود.

بنابراین هنگام تنظیم عقد وکالت در دفتر اسناد رسمی یا در دفتر بهترین وکیل تهران بهتر است که به متن عقدی که بین شما و وکیل انتخاب شده از سوی شما منعقد می‌شود دقت فرمایید.

وکیل خوب کیست؟

برای انتخاب بهترین وکیل تهران باید توجه داشته باشید که با اینکه هر وکیل پایه یک دادگستری صلاحیت طرح هر نوع دعوایی را دارا است،‌ اما وکیل خوب کسی است که به صورت تخصصی در یک حوزه خاص به فعالیت می‌پردازد و در خصوص حوزه کاری خود از تخصص کامل برخوردار است. از آنجایی که دریایی بی‌پایان از مسائل حقوقی وجود دارد، هیچ کس نمی‌تواند آگاهی کامل از همه حوزه‌ها داشته باشد بنابراین بهتر است به جای داشتن تسلط نسبی روی همه‌ی موارد،‌ بر روی یک حوزه به صورت تخصصی تمرکز شود تا نتیجه مطلوب‌تری حاصل گردد.

همچنین وکیل خوب کسی است که به صفت امانت‌داری آراسته است. وکیل خوب محرم اسرار موکل خود بوده و هرگز جزئیات پرونده را در اختیار هیچ کس جز موکل خود قرار نمی‌دهد. بنابراین به دنبال فریب موکل خود نبوده و تمام اطلاعات پرونده را درکنار راه‌ها و مسیر‌های قانونی‌ای که می‌تواند طی کند واضح و شفاف به اطلاع موکل خود می‌رساند تا موکل بتواند بهترین تصمیم را نسبت به شرایط خود اتخاذ کند. یک وکیل خوب در صورتی که امیدی برای رسیدن به نتیجه مطلوب موکل وجود نداشته باشد هیچ گاه با دادن امید واهی به موکل خود، او را ناامید نمی کند.

بهترین وکیل تهران

چگونه بهترین وکیل تهران را پیدا کنیم؟

صفت بهترین وکیل شایسته و برازنده شخصی است که پرونده‌های متعددی را با نتیجه مطلوب و کسب رضایت موکل به پایان رسانده است.  بهترین وکیل تهران کسی است که علاوه بر آگاهی و تسلط به قوانین کشور، از رویه موجود در دادگاه‌ها و تصمیماتی که توسط قضات به دلیل وجود نظرات مختلف درباره موضوعات خاص اتخاذ می‌گردد، اطلاعات کافی داشته باشد. در شهری بزرگ مانند تهران و با وجود هزاران نفر که می‌توانند در مقام وکیل شما قرار بگیرند، انتخاب کار مشکل و پیچیده‌ای است. با این حال هر کس معیار‌هایی برای گزینش وکیل خود دارد که در قسمت بعد به توضیح این معیار‌ها پرداخته‌ایم.

ویژگی‌های بهترین وکیل تهران

تسلط بر قوانین برای مدیریت درست دعاوی حقوقی و کیفری مهم‌ترین ویژگی برای یک وکیل است تا ضمن آگاهی از تغییراتی که در قوانین اعمال می‌شود یا قوانین جدیدی که هر ساله وضع می‌گردند بتواند با اعتماد به نفس بالا و فن بیان قوی به دفاع از حقوق موکل خود در محاکم قضایی بپردازد. قابل ذکر است که آگاهی از قوانین داخلی کافی نیست و یک وکیل بین المللی باید از حقوق بین الملل و قواعدی که در خارج از مرز‌ها جریان دارند آگاه بوده و همواره خود را به روز نگه دارد. بهترین وکیل تهران باید دارای ضریب هوشی بالا بوده‌ تا بتواند هنگامی حضور در دادگاه،  در هر لحظه و با توجه به روند طی شده استراتژی‌های دفاعی مختص هر پرونده را پیدا کرده و شرایط را به نفع موکل خود تغییر داده و یا آن را با ثبات نگه دارد.

اهمیت یافتن بهترین وکیل حقوقی

این واقعیت انکار ناپذیر در شرایط امروز جامعه ما وجود دارد که تعداد بسیار زیادی از افراد به دادگاه ها و مراجع قضایی مراجعه کرده و با وجود حجم زیاد پرونده‌ها درگیر دعاوی کیفری، حقوقی و یا اداری هستند. یکی از دلایلی که باعث به وجود آمدن پروند‌های متعدد در محاکم قضایی شده است بی اطلاعی افراد از قوانین بوده که ضمن پیچیده شدن پرونده و ایجاد شدن هزینه‌های مادی و معنوی متعددی برای آنها، باعث عدم کسب نتیجه مطلوب در محاکم قضایی می شود.

در عصری که مردم تمام دنیا کوچک ترین مسائل خود را به وکیل سپرده تا از بروزمشکلات‌ آینده جلوگیری کنند،‌ ایرانیان هنگام بروز مشکلات و در صحنه حوادث از طلبیدن کمک وکیل اکراه دارند.  این در حالی است که در اصل ۳۵ قانون اساسی به روشنی حق انتخاب و اختیار وکیل برای تمامی افراد جامعه شناخته شده است و قانون آیین دادرسی کیفری برای تضمین حقوق متهم،‌ این حق  را به رسمیت شناخته و بر آن تاکید می‌کند. بنابراین شایسته است که با انتخاب وکیل مسلط و آگاه به قوانین روز جامعه از بروز مشکلات و یا پیچیده تر شدن بیشتر آنها جلوگیری کنید.

بهترین وکیل تهران

انتخاب بهترین وکیل ملکی

دعاوی ملکی به دلیل ارزش روز افزون ملک در کشور ما از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند و ضمن اینکه معمولا رسیدگی به این دعاوی در محاکم زمان بر بوده و به نتیجه رساندن آنها از عهده افراد عادی به دلیل نداشتن دانش تخصصی خارج است. کمترین نمود این نوع پرونده ها در محاکم قضایی و در حال حاضر مستاجری است که ملک مالک را تخلیه نمی کند و یا مالکی است که به تعهدات خودش در مقابل مستاجر عمل نمی کند. ضمن اینکه بهترین وکیل تهران علاوه بر تسلط بر قوانین از رویه دادگاه ها که در هیچ کتاب و قانونی نوشته نشده است آگاه بوده  و اقداماتش می تواند موثر در روند رسیدگی پرونده باشد تا ضمن سرعت بخشیدن، در حاصل شدن نتیجه مطلوب موکل تردیدی باقی نماند.

برای انتخاب بهترین وکیل ملکی باید دانست همان طور که هر وکیلی که در حوزه تخصصی خود فعالیت می کند دارای وظایفی است،‌ وکیل ملکی نیز وظایقی را بر عهده دارد که در صورت تبحر و تخصص در دعاوی ملکی می تواند به خوبی از عهده آن ها برآید. یکی از وظایف وکیل ملکی اقدام  به موقع در موضوعات پرونده است تا به دلیل از دست رفتن فرصت های قانونی و یا شرایط مطلوب، نتایج زیان بار و جبران ناپذیر حاصل نشده و موکل متضرر نگردد. علاوه بر آن وکیل ملکی باید کلیه ی اطلاعات لازم در خصوص ملک مورد دعوا را کسب کرده و مدارک مربوط به آن را جمع آوری کند تا بتواند در دفاع از موکل خود از اقدامات اثر گذار استفاده کند. تمام این وظایف نیاز به تجربه انجام امور دعاوی ملکی را دارد که می تواند معیاری دقیق برای شما در خصوص انتخاب بهترین وکیل تهران باشد.

نکات و معیار‌هایی که باید در انتخاب بهترین وکیل تهران به آن توجه کرد.

شاید این ایده به نظر شما مانند خیلی از افراد دیگر خطور کرده باشد که خدمات وکلا بسیار هزینه بر بوده و اگر اقدامات قانونی را خودتان به تنهایی انجام دهید،‌ به صرفه تر خواهد بود. باید توجه کنید که همواره استفاده از وکیل مجرب و بهترین وکیل تهران باعث می‌شود که ریسک در پرونده شما به حداقل ممکن رسیده و در نهایت منجر به کاهش هزینه‌هایی خواهد شد که به دلیل عدم آگاهی مجبور به تقبل آنها هستید.

یکی از نکات مهم در موفقیت هر پرونده اعتماد کاملی است که موکل به وکیل خود دارد. در صورت وجود هرگونه بی‌اعتمادی ممکن است با وجود شرایط مطلوب، یک پرونده نتواند به مقصد نهایی خود برسد. بنابراین پیشنهاد می‌شود قبل از انعقاد عقد وکالت حتما یک جلسه‌ی مشاوره حقوقی حضوری با وکیل پایه یک دادگستری برگزار کنید تا از انتخاب خود مطمئن گردید.

موسسه حقوقی و داوری سروش عدل،‌ بهترین مرکز حقوقی تهران است که با گردهمایی بهترین وکلای پایه یک دادگستری تاسیس شده و شما می توانید با اطمینان خاطر دعاوی خود را به ما سپرده و از  خدمات وکیل ملکی یا وکیل خانواده یا وکیل کیفری برای به نتیجه رسیدن پرونده تان اطمینان حاصل کنید.