اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی، یک انتخاب هوشمندانه

اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی چه ضرورتی دارد؟

تجارت برون مرزی اعتبار ویژه ای برای تجار و شرکت های تجاری می تواند به همراه داشته باشد. اما لازمه ی کسب آن قبل از هر چیزی دریافت کارت بازرگانی و کد اقتصادی است. با مرکز حقوقی و داوری سروش عدل همراه باشید تا شما را بیشتر با این فرآیندهای حقوقی آشنا کنیم.

اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی به چه معناست؟

تجار و فعالان اقتصادی برای آغاز فعالیتهای تجاری خود ملزم به اخذ یک کد 12 رقمی  از طرف سازمان مالیات کشوری هستند. تا از طرف حوزه های مالیاتی به رسمیت شناخته شوند. برای تمامی شرکتها و موسسات پس از ثبت شرکت و انتشار آگهی تاسیس. 2 ماه زمان در نظر گرفته شده تا برای اخذ کد اقتصادی خود ، در حوزه ی مالیاتی مربوطه تشکیل پرونده دهند.

باید گفت برای تمامی امور مربوط به واردات و صادرات کالا و در یک کلام تمامی امور تجاری برون مرزی به کارت بازرگانی نیاز است. و بدون آن مجوز انجام هیچگونه صادرات و واردات قانونی کالا امکان پذیر نیست.

اخذ کارت بازرگانی و کد اقتصادی چه مزایایی دارد؟

با اخذ این کارت می توانید به صورت قانونی، فعالیت های تجاری برون مرزی خود را گسترش دهید. و با شرکت های تجاری خارجی، وارد مذاکره و تجارت شوید و این یعنی سود بیشتر. اما پیش نیاز اصلی برای دریافت این کارت ، اخذ کد اقتصادی است.

البته فقط این نیست، شما برای بسیاری از امور از جمله شرکت در مزایده ها و مناقصات دولتی، دریافت گواهی ارزش افزوده. رتبه بندی برای شرکت ها و از همه مهم تر ارائه ی اظهارنامه های مالیاتی به کد اقتصادی نیاز دارید. و می توان گفت از نظر قانونی، بدون این کد عملا قادر به انجام هیچ کاری نیستید .و بد نیست بدانید عدم اخذ آن تخلف قانونی شناخته می شود.

اخذ این کارت و کد مالیاتی به یک التزام قانونی برای بسیاری از تجار و مدیران شرکت های تجاری تبدیل شده است. پیچیدگی های قانونی این فرآیندهای حقوقی ممکن است سوالات بسیاری در ذهن شما ایجاد کند. برای پاسخ به این سوالات و دانستن بیشتر پیرامون این دو موضوع،  با کارشناسان مرکز حقوقی و داوری سروش عدل در ارتباط باشید.

برای سپردن امور ثبتی شرکت خود به کارشناسان متخصص سروش عدل فرم درخواست خدمات حقوقی را تکمیل نمایید.