متخصصین ما آماده ارائه خدمات و پشتیبانی تمامی سوالات شما در همه حوزه های تخصصی عدالتخانه هستند.سوالات خود را مطرح کنید و جهت دریافت پاسخ صبوری کنید.

پرسش جدید

    سوالات خود را از متخصصان ما بپرسید




    آخرین پرسش و پاسخ

    سلام وقت بخیرمن پارسال از مستاجرم یک چک تضمینی بابت اجاره ی یک سال مغازه گرفتم. الان مستاجرم سه ماهه که اجاره خودشو پرداخت نکرده . می تونم از طریق چکی که دستم دارم اقدام کنم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. ابتدا باید اظهارنامه برای مستاجر خود ارسال بفرمایید. سپس تحت شرایط خاصی می توان از طریق چک اقدام کرد. موفق باشید.

    سلام. بنده در حال ساخت آپارتمانی بودم که به دلایل مالی مجبور به پیش فروش یکی از واحدهای آن شدم. الان خریدار هیچ یکی از مبالغی که تعهد کرده رو سر وقت پرداخت نکرده و جواب تلفن منو نمیده. الان می تونم قرارداد پیش فروش خودمو فسخ کنم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله در صورتی که پیش خریدار اقدام به پرداخت اقساط بها یا عوض قراردادی در موعد مقرر ننماید ،پیش فروشنده باید مراتب را به صورت کتبی به دفتر خانه ی تنظیم سند اعلام نماید.دفترخانه مکلف است ظرف مهلت یک هفته این موضوع را به پیش خریدار اطلاع دهد. در صورتی که پیش خریدار اقدامی برای پرداخت های معوقه ی خود نداشت امکان فسخ قرارداد برای شما وجود دارد. موفق باشید.

    سلام خسته نباشید. من میتونم برای قراردادی که با وکیلم بستم از وجه التزام استفاده کنم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. خیر وجه التزام مختص عقود تملیکی می باشد. موفق باشید.

    سلام روزتون بخیر مستاجر بنده پنج ماه پیش قراردادش تموم شد اما هنوز اقدام به تخلیه ی ملک من نکرده . در این مدت اجاره ای هم پرداخت نکردن. با چنین وضعی من برای طرح شکایت لازمه مبلغ ودیعه رو به صندوق دادگستری بریزم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله در هر صورت برای طرح چنین شکایتی و گرفتن حکم تخلیه ابتدا باید برای پرداخت مبلغ ودیعه به صندوق دادگستری اقدام نمایید. موفق باشید.

    سلام. عموی من پنج سال پیش به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شد و هنوز زندانه. من می خوام برای استخدام سپاه اقدام کنم. به نظر شما تاثیری میتونه داشته باشه . خیلی نگرانم.

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست گرامی . با توجه به اینکه محیط ارگان سپاه حساس هست و سختگیری هایی دارد ممکن است تاثیر داشته باشد. موفق باشید.

    سلام. پارسال تصادف راننگی داشتم که مقصر صد در صد طرف مقابلم بود. دادگاه ایشون رو به پرداخت خسارت محکوم کرد که پس از صدور اجراییه و حکم جلب ، ایشون متواری شدن و هیچ خبری ازشون نیست. حالا با گذشت زمان می تونم تقاضای تاخیر تادیه داشته باشم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله شما می توانید از زمان طرح دادخواست تقاضای تاخیر تادیه خود را مطرح کنید. موفق باشید.

    سلام . من چند ماه پیش با ماشینم داشتم باری رو جابجا میکردم که وسط اتوبان از ماشینم افتاد و باعث تصادف چند تا ماشین شد . دو تا ماشین خوردن به ماشین جلویی. پلیس ماشینی که از عقب زده رو مقصر شناخت. ولی خسارت خیلی زیاد بود و بیمه همشو قبول نکرده. حالا اون آقا می خواد از من شکایت کنه . قانونا میتونه از من خسارت بگیره؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. با توجه به اینکه شما سبب خسارت و صدمات هستید بله . به شرطی که افسر راهنمایی رانندگی در گزارش خودش این مساله رو ذکر کرده باشه که باری از ماشین شما افتاده. در غیر این صورت اثبات چنین قضیه ای مشکل و سخته. موفق باشید.

    سلام . بنده یک واحد مسکونی خریدم و در سند قید شده که پلان مشخصی از پارکینگ متعلق به بنده است. الان متوجه شدم پارکینگ مورد نظر به شخص دیگری واگذار شده . چه راهکارهایی دارم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز . شما می توانید الزام فروشنده را بخواهید یا بر سر پارکینگ دیگری توافق کنید. البته امکان فسخ و دریافت خسارت هم وجود دارد. موفق باشید.

    سلام . من چند وقت پیش در یک برنامه ی لایو اینستاگرامی با دوستم شوخی کردم ولی اون این شوخی منو توهین تلقی کرده الان برام پیغام فرستاده که می خواد از من شکایت کنه . آیا واقعا میتونه ازم شکایت کنه ؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله هرگونه توهینی حتی در فضای مجازی قابل شکایت و پیگیریه. موفق باشید.

    سلام . مادر من در قید حیات هستن و حدود یک سال و نیم پیش وصیتی تنظیم کرد که بر اساس اون کل املاک و دارایی خودش رو به پدرم و برادرم صلح کردن. پدرم فوت شدن ولی برادرم در قید حیاتن. با توجه به این موضوع وراث پدرسهمی از این دارایی دارن یا خیر ؟ با تشکر از شما

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. صلح نامه الزام آور است ولی این نوعی وصیت به نظر میرسد. وصیت فقط تا ۱/۳ اموال نافذ است و بیشتر از آن نیاز به تنفیذ داره. با این حال باید بررسی های بیشتری صورت بگیرد.پیشنهاد میکنم حتما مشاوره ی حضوری انجام دهید. موفق باشید.

    سلام و درود. من در سال ۹۷ ملکی رو به صورت مشارکتی با یکی از دوستان شروع به ساخت کردیم. ملک به مرحله ی نازک کاری رسید و با صاحب ملک سر تعداد واحدها به توافق نرسیدم. ازونجایی که دوست بودیم قراردادی ندارم اما شاهد دارم. الان صاحب ملک میگه که کل واحدها مال منه و شما هیچ حقی نداری. راهی هست که بتونم به صورت قانونی حق خودم رو بگیرم؟ البته ایشون یک بار در دادگاه اقرار کردن که ملک رو من ساختم.

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. با توجه به اینکه ایشون اقرار کردن و شاهد هم دارید شاید قابل اثبات باشه اما موضوع نیاز به بررسی های بیشتری دارد. مشاوره حضوری رو به شما توصیه میکنم. موفق باشید.

    سلام. ۲۴ سال میشه که ملکی در تصرف بنده قرار داره. اسناد مالکیت هم موجوده. آیا ممکنه شخصی با چهار نفر شاهد ملک رو از من بگیره؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز در صورت اثبات مالکیت بله. موفق باشید.

    سلام . دادگاه کیفری میتونه استرداد لاشه ی چک رو بده؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. خیر استرداد لاشه چک دعوای حقوقی است. موفق باشید.

    سلام و خسته نباشید . بعد از صدور رای از دادگاه کیفری که منجر به محکومیت گردیده اجراییه ابلاغ میشود یا خیر؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بعد از محکومیت رای دادگاه ابلاغ می گردد و نیازی به صدور اجراییه نیست. موفق باشید.

    “سلام . دو ماه پیش دوستم از پیام ها و چت های خصوصی ما اسکرین شات گرفته . می خواستم بدونم حق شکایت دارم؟

    ۳ پاسخ ۱ هفته پیش
    پاسخ

    سلام دوست عزیز صرفا اسکرین شات گرفتن جرم نیست. اما اگر شخصی شما را به وسیله ی این اسکرین شات ها تهدید کرد، حق شکایت دارید. موفق باشید.

    سلام دو هفته ی پیش تو یه سایت شرط بندی حدود ۲۰۰ میلیون پول باختم. واقعا راهی برای شکایت وجود داره؟

    ۳ پاسخ فوریه ۷, ۲۰۲۲ در ۹:۳۵ ق.ظ
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله باید دادخواست مطالبه ی وجه مطرح کنید. موفق باشید.

    سلام . دادخواست تخلیه ی فوری مستاجر چقدر طول می کشه ؟

    ۳ پاسخ فوریه ۶, ۲۰۲۲ در ۵:۴۷ ق.ظ
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. دادخواست تخلیه چندین ماه طول می کشد اما برای دادخواست فوری ظرف ۲۴ ساعت به مستاجر ابلاغ می گردد. ۷۲ ساعت وقت برای تخلیه در نظر گرفته خواهد شد. موفق باشید.

    سلام حساب بنده ۶ ماه پیش مسدود شده . آیا امکان واریزی به حسابم وجود داره؟

    ۳ پاسخ فوریه ۶, ۲۰۲۲ در ۵:۴۷ ق.ظ
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. بله امکان واریز وجود دارد اما برداشت خیر. موفق باشید.

    سلام پرونده ای در جریان داشتم که متوجه شدم قاضی دادگاه قرار اناطه صار کردن. قرار اناطه به چه معناست؟

    ۳ پاسخ گفته: فوریه ۸, ۲۰۲۲ در ۷:۴۷ ب.ظ
    پاسخ

    سلام دوست عزیز . قرار اناطه زمانی صادر میشه که در مسیر پرونده ی شما مساله ای وجود داره که نیاز به رسیدگی جداگانه خواهد داشت و به شعبه ی دیگری ارجاع خواهد شد. موفق باشید

    سلام پدر بنده فوت شده و در وصیت نامه ذکر کرده که بنده از ارث محروم هستم و تمام دارایی خودش رو برای خواهرم در نظر گرفته . آیا قانونا امکان پذیره؟

    ۳ پاسخ گفته: فوریه ۸, ۲۰۲۲ در ۷:۴۸ ب.ظ
    پاسخ

    سلام دوست عزیز. خیر وصیت متوفی تا یک سوم دارایی ها قابل اجراست و بیشتر از آن بر اساس قوانین تقسیم خواهد شد. موفق باشید.

    تخصص، امضای خدمات ماست

    قطعا انجام مشاوره با وکیلی متبحر و متخصص، قبل از انعقاد قرارداد با طرح دعوا، می تواند شما را به حقتان نزدیک تر کند و مانع از صرف وقت یا هزینه های گزاف و بیهوده گردد.

    ارتباط با ما

    021-22214295 - 021-22218010

    09101913036

    تهران،خیابان اندرزگو،جنب مرکز خرید سانا،وطن پور شمالی،پ ۵،طبقه ۴

    soroushadllaw@yahoo.com

    https://ble.ir/soroushadlaw

    تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به موسسه حقوقی سروش عدل میباشد.