اخذ مستر کارت و ویزا کارت

در حال حاضر نقش کارتهای اعتباری بین المللی، در آسانتر شدن تراکنش های بین المللی غیر قابل چشم پوشی است. آسان بودن در بهره گیری، تعدد بسیار درگاه های پذیرنده و امنیت در تأدیه مِن جمله حائز اهمیت ترین عوامل بهره گیری از این کارت ها میباشد. به همین علّت صادر کنندگان کارت های ارزی بین المللی همواره در کوشش هستند تا امکانات و خدمات بیشتری را به واسطه ی این کارت ها ارائه دارند.

به عبارتی آنچه تحت عنوان اقسام کارت های بین المللی در این متن مطالعه خواهید نمود، جهات تفاوت از منظر خدمات بانکی و طیف گستره تراکنش هایی میباشد که از سوی این کارت ها قابل انجام میباشد و نه اسمی که بر روی آنها قید گردیده است.

اخذ مستر کارت و ویزا کارت در روسیه

از حائز اهمیت ترین برندهای تجاری کارت های ارزی بین المللی میتوانیم به:

ویزا کارت (visa card)، مستر کارت (master card)، امریکن اکسپرس (american express)، مسترو (maestro)، دیسکاور ایت (discover it) و نمونه هایی همچون آن اشاره نماییم.

مستر کارت و ویزا کارت از اقسام کارت های اعتباری تلقّی میشود که با اکتفاء بدان ها امکان خرید آنلاین از بسیاری از فروشگاه ها، همانند؛ amazon، ebay، و… و یا انجام ثبت نام ضمن آزمون های گوناگون چون؛ IELTS، TOEFL، PTE، و… امکانپذیر خواهد بود.

با این حال ممکن است این سؤال برای شما به وجود آید که اخذ مستر کارت و ویزا کارت کدام یک بهتر است!

اقسام کارت های ارزی بین المللی از جهت متصل شدن به حساب بانکی

  • کارت اعتباری؛

این قسم از کارت ها به پشتوانه و حمایت یک حساب بانکی و در اکثریت مواقع، تحت معاهده ای که یک مؤسسه با بانک در راستای تأدیه حقوق ماهیانه درخواست کننده دارد، صادر میشوند. حال آنکه چنانچه این معاهده از نظر بانک صحیح باشد و به گونه ای دقیق و منظم پرداخت حقوق ماهیانه شخص بدین حساب انجام شود، درخواست کننده دارای این اعتبار خواهد بود که حتی بیشتر از مقدار موجودی حساب با کارت خویش خرج نماید.

به عبارتی تا به هنگامی که مشتری با بانک (در اصطلاح عامیانه؛ خوش حساب باشد) و امید بر آن باشد که حقوق او واریز خواهد گشت، مشتری خواهد توانست از بانک خویش مبلغی را قرض گرفته و سر مؤعد تعیین شده به بانک بپردازد. با این خوش حسابی در تأدیه بدهی مشتری به بانک، به صورت مکرر بر امتیاز اعتباری وی افزوده خواهد شد، تا به آن جایی که امتیاز او به حد مدّ نظر رسد.

همچنین :

شیوه های دیگری نیز به جهت ایجاد و افزودن بر اعتبار کارت مهیا است. بطور مثال؛ صاحبان مشاغل و کسب و کار با داشتن گردش حساب و یا خالی ننمودن موجودی حساب خویش خواهند توانست بر اعتبار حساب بیافزایند.

درخواست کننده به هر شیوه که اعتبار کارت خویش را افزایش دهد اجازه خواهد داشت یک credit card داشته و نیز به اعتبار کارت بانکی خویش از کارت خرج نماید و در آتی با ورود پول به حساب اعم از آن که واریز حقوق ماهیانه باشد و … به گونه اقساطی آن را تأدیه نماید. سقف خرید در این قبیل از کارت ها وابسته به مقدار موجودی بانکی کارت نمیباشد. ولو، وابسته به مقدار اعتباری میباشد که بانک در اختیار شما قرار داده است.

  • کارت نقدی؛

بدین هنگام نیز، کارت از سوی یک حساب بانکی پشتیبانی میشود. به این معنی که به هر مقدار ضمن حساب بانکی موجودی وجود داشته باشد میتوان با بهره گیری از کارت ارزی مربوطه خرید را انجام داد و یا از دستگاه های خود پرداز، وجه نقد اخذ نمود.

از این جهت امکان بهره گیری از کارت با سقف و مقداری بالاتر از موجودی بانکی وجود نخواهد داشت.

این قبیل از کارت ها دارای قابلیت شارژ مجدد هستند و بعد از به پایان رسیدن موجودی میتوانید آن را برای باری دیگر شارژ نمایید.

  • کارت های پیش پرداخت؛

به کارتهایی میگویند که متصل به حساب بانکی نیستند مانند گیفت کارتها.این قسم از کارت ها که ضمن فروشگاه های زنجیره ای نیز به مرحله فروش میرسند، اغلب امکانات برداشت و یا منتقل نمودن وجه نقد از خود پرداز را نداشته و سقف خریدی که از سوی این کارت ها قابلیت انجام را دارد، برابر با موجودی کارت میباشد. این نوع از کارت ها امکان پشتیبانی از اقسام گوناگون خرید، حاوی؛ تمامی تأدیه های حضوری، آنلاین (همانند انجام خرید اینترنتی اقسام کالا از وب سایت ها( آفلاین و انجام خرید از دستگاه های pos را دارا است. این نوع از کارت ها اغلب غیر قابل شارژ مجدد میباشند و تنها به مقدار مبلغی که در همان ابتدای امر شارژ میگردند، قابلیت تأدیه دارند.

  • کارت های مجازی؛

کارت های مجازی، فیزیکی نمیباشند. ولیکن تمامی مشخصات مورد نظر به منظور انجام خرید آنلاین چون؛ cvv2، card number، تاریخ انقضاء کارت را داراست. این قبیل کارت ها به هنگامی که سایت فروشنده، اسکن پشت و روی کارت را، در راستای احراز هویت دارنده کارت را خواستار گردد، یا آنکه تمایل داشته باشید به واسطه ی کارت انجام خرید حضوری را داشته باشید؛ قابلیت استفاده ندارند.

اخذ مستر کارت بهتر است یا ویزا کارت!

شبکه مستر و ویزا به گونه ای کلی و جامع تفاوت های بسیار نامحسوسی با هم دیگر دارند. به عبارتی، درگاه این دو، با رقابت و پیش گیری بسیار تنگاتنگ، در تمامی دنیا گسترش یافته اند. وسعت این دو شبکه ضمن نود و نه درصد موارد مشابه یک دیگر اعلام شده است. به عنوان مثال؛

تعداد فروشگاه هایی که مستر کارت را مورد پذیرش قرار میدهند با تعداد فروشگاه هایی که ویزا کارت را قبول مینمایند برابری میکند.

این شرکت ها فرا بانکی میباشند و متعلق به بانک خاص و ویژه ای نیستند. آنها کارت های بانکی کشورهای گوناگون دنیا را به یک دیگر متصل مینمایند. این امر منجر میگردد که شخص بتواند بدون اکتفاء به بانک صادر کننده ی کارت خویش از مراکز خرید و فروشگاه های مجهز به کارت خوان و وب سایت های فروش اینترنتی که به ویزا و مستر متصل میباشند، خرید کند.

اخذ مستر کارت و ویزا کارت در روسیه

ویزا کارت حاوی دو سطح پایه و ویزای امضاء میباشد.

اکثریت شرکت هایی که کارت های سطح پایه ارائه میدارند خدماتی چون؛ تأدیه آسیب های ناشی از تصادفات خودرو غیر اجاره ای، پوشش خرید بدون تأیید داشتن، و… را پوشش مینمایند.

کارت های ویزای امضاء تمامی پیشنهادهای سطح پایه را در برمیگیرد، علاوه بر آن، تحت عنوان یک سرویس نگهبان شبانه روزی و یک پورتال آنلاین، به  صاحبان کارت ویزای امضاء خدماتی چون؛ دسترسی به تخفیف ها و… را ارائه مینمایند.

مستر کارت در سه سطح ارائه میگردد که حاوی؛سطح پایه ، جهانی و ممتاز میباشد.

ردیف پایه خدماتی چون؛ ویزا کارت دارد. به عنوان نمونه؛ تأدیه آسیب های ناشی از تصادف خودرو غیر اجاره ای، محافظت علیه کلاهبرداری، کمک های منوط بر سفرهای اضطراری، جایگزینی کارت، ضمانت های تمدید گردیده را در برمیگیرد. ولو مستر کارت نیز یک سرویس قابل توجه را شامل میشود که ویزا کارت آن را ارائه نمیدارد و آن حفاظت نمودن از قیمت میباشد.

بدین حالت که :

چنانچه کالایی را به مبلغی خریداری کردید و حداکثر تا مقدار شصت درصد پس از خرید وجه آن کاهش پیدا کند، مستر کارت قیمت را تأدیه خواهد نمود. بنابراین در این حالت به عبارتی مستر کارت از ضرر شما پیش گیری خواهد نمود.

حال به این نکته توجه داشته باشید که گرچه ویزا کارت خودش پیشنهاد حفاظت از قیمت را در بر نمیگیرد، ولیکن برخی از بانک هایی که صادر کننده ی ویزا کارت میباشند از تغییرات قیمت محافظت مینمایند. نکته ی دیگر آن که هر نوع مبلغی که شما به منظور بهره گیری از مستر کارت خویش به بانک های خود تأدیه میکنید به حساب بانک اضافه میگردند و نه به حساب های مستر کارت.

نتیجه :

با توضیحات ارائه گشته شاید اتخاذ میان مستر و ویزا کارت برای بعضی اشخاص تفاوت جزئی و اندکی را شامل شود. ولیکن مسلماً این چنین به نظر میرسد که اگر وقت و زمان خود را صرف این مینمایید که علم پیدا کنید بانک صادر کننده چه مزیت هایی در ازای کارت به شما ارائه میدارد؛ برای نمونه؛ خرید، برداشت، درآمد و … . با این امر مطمئناً از مزیت های بسیاری برخوردار خواهید گشت.

اخذ مستر کارت و ویزا کارت در روسیه

با یک ویزای توریستی هم که به کشور روسیه آمده باشید برای خویش یک حساب بانکی شخصی افتتاح نمایید.

با افتتاح نمودن یک حساب به شما ویزا کارت یا مستر کارت میدهند و به کمک آن شما خواهید توانست از فروشگاه های گوناگون به صورت حضوری و یا آنلاین خرید نمایید و به کمک صرافی داخل ایران حساب و کارت خود را شارژ کنید.

تنها اسناد و مدارکی که در کشور روسیه به منظور اخذ ویزا کارت و مستر کارت نیاز خواهید داشت، پاسپورت خواهد بود.

اقسام گوناگون کارت های ازبر بانکی قابل افتتاح برای ایرانیان است. سقف انتقال ارز به دلار و یورو از حساب به حساب، وابسته به عوامل گوناگونی است.

شرایط و مزیت های افتتاح حساب در کشور روسیه

صادر کننده کارت ((sber bank عظیم ترین بانک روسیه میباشد و بیشترین تعداد شعبه را به خود اختصاص داده است.

افتتاح حساب در این بانک میتواند با اکتفاء به سه ارز صورت پذیرد؛

  • روبل.
  • دلار.
  • یورو.

البته شما میتوانید یک و یا سه ارز را اتخاذ نمایید.

کارت ها از گونه debit میباشند. هم مانند کارت های بانکی ایرانی. Prepaid یا پیش پرداخته نمیباشند. Credit card هم نیستند. (در قسمت فوقانی توضیحات لازمه ارائه شده است.)

شما میتوانید به طریق صرافی به حساب خویش حواله نمایید و حساب خود را شارژ کنید. Swift code حساب به طریق بانک به شما اعلام خواهد گشت.

کارت های صادر شده به واسطه ی بانک؛ فیزیکی، واقعی، متصل به حساب خواهند بود و سه سال اعتبار خواهند داشت. پس از به پایان رسیدن ویزای شما، چه توریستی و چه از نوع تجاری، همچنان به مدّت سه سال میتوانید از کارت ها استفاده نمایید. از سویی شما نیاز به تأدیه موجودی اوّلیه نخواهید داشت. تنها پس از صادر گردیدن کارت، بانک به گونه اتوماتیک مبلغی بابت صدور کارت از ابتدایی ترین واریزی شما به کارت برداشت مینماید. شما به اینترنت بانک و موبایل بانک هم دسترسی خواهید داشت. نیز خواهید توانست با تکیه بر این کارت ها از تمامی سایت های معتبر جهانی خرید نمایید. از ناحیه ای دیگر، میتوانید در کارتخوان های تمامی کشورها کارت بکشید و خرید کنید. در نتیجه میتوانید پول نقد با خود به همراه نداشته باشید.

نوع کارت های بانکی

  • میر ((mir سیستم داخلی کشور روسیه همانند شتاب.
  • ویزا کارت.
  • مستر کارت.

و در پایان بهتر است چنین بگوییم که؛

ایرانی ها به منظور افتتاح حساب و اخذ کارت هیچ گونه محدودیتی در کشور روسیه نخواهند داشت.