ثبت شرکت و سرمایه گذاری در روسیه :

در دنیای امروز تعاملات اقتصادی ، اجتماعی ، فرهنگی ، تجاری بین کشور ها اجتناب ناپذیر می باشد . زیرا با وجود انواع شبکه های اجتماعی ، ماهواره ای و رسانه ای اطلاعات بسیار سریع به اقصی نقاط دنیا مخابره می شود . بنابراین فرهنگ و اقتصاد یک کشور در شمالی ترین نقطه ی جهان می تواند فرهنگ و اقتصاد جنوبی ترین کشور دنیا را تحت تاثیر قرار دهد .

بنابراین می توانیم به این درک برسیم که واقعا در یک دهکده جهانی زندگی می کنیم و در عصری هستیم که کشورها بخاطر داشتن قدرت و ثروت بیشتر به این نتیجه رسیده اند که با یکدیگر به تعاملات تجاری و فرهنگی و اقتصادی بپردازند .

همان طور که می دانیم در این چند سال اخیر تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهایی نظیر روسیه دو چندان شده و لذا آشنایی با مراحل سرمایه گذاری در این کشور می تواند برای ما مهم باشد .

پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال 1990 تلاش های فراوانی جهت اصلاح ساختار اقتصادی دولت جدید صورت گرفت . با توجه به نتایج این تلاش ها در روسیه فعلی می توان گفت این زحمات با نتیجه بوده است و روسیه امروز با موفقیت های روز افزون اقتصادی و تجاری بسیار همراه است .

ذخایر ارزی نیرومند : روسیه کشوری است که 460 میلیارد دلار ذخایر ارزی دارد و این در حالی است که سطح بدهی روسیه 29 درصد است .می توان گفت میزان ذخیره ارزی بالای کشور روسیه و بدهی پایین این کشور ، جواب گوی نوسانات بازار است . بنابراین ، باعث شده روسیه کمتر تحت تاثیر اثرات منفی بازارهای جهانی قرار گیرد .

اقتصاد متکی به انرژی : بالای ۵۹ درصد از صادرات روسیه نفت و گاز تشکیل می‌دهند . این درصد قابل توجهی از صادرات این فرآورده‌هاست می توان گفت روسیه از طریق این تجارت هر سال به سود کلانی دست پیدا می کند .

فقر :

نمی توان در روسیه فقر وجود ندارد . تمامی کشورهای دنیا حتی سرمایه دار ترین آنها دارای درصدی از فقر هستند و در روسیه از این قاعده مستثنی نیست . حدودا ۱۳ درصد از جمعیت روسیه در فقر به سر می برند . دولت با ارائه راهکارهایی نظیر تعلق سرمایه ۳۸۰ هزار دلاری به زیر ساخت ها ، مدرن سازی نظام آموزشی ، درمانی ، مسکن و کشاورزی درصدد کاهش این درصد هست .

ثروت :

می توان گفت که یک کشور ثروتمندان و سرمایه داران است . اکثر آنها نقش بسیار پررنگی در قدرت ایفا می‌کنند . در سرتاسر روسیه حدودا ۷۰ نفر مولتی میلیاردر با سرمایه یک میلیارد دلار به بالا زندگی می‌کنند که جزو بزرگترین سرمایه گذاران جهان نیز هستند.

درآمد ماهانه : روسیه با بالاترین درآمد نیست .

اما در رده کشور های کم درآمد نیز قرار ندارد که در این کشور و درآمد و خرج کرد با یکدیگر هم خوانی داشته میتوان گفت و مردم روسیه در رفاه اقتصادی هستند . میزان درآمد ماهانه در روسیه ۴۲ هزار و413 روبل معادل ۶۷۰ دلار است . البته سیاست این کشور جهت رشد ۵۰ درصدی این درآمد ادامه دارد.

ثبت شرکت روسیه
ثبت شرکت در روسیه

حضور پررنگ در قاره آفریقا :

روسیه کشوری است که با کشورهای آسیایی و آفریقای دارای تعاملات بالای اقتصادی است . همان طور که می دانیم چند سال اخیر ایران و روسیه از لحاظ اقتصادی و سیاست های سرمایه آزادی ، بسیار به یکدیگر نزدیک شده اند . همچنین روسیه جزو بزرگترین شرکای تجاری کشورها آفریقای نظیر مصر و بولتسوانا است هم چنین سرمایه گذاری های بزرگ و بالایی را در معادن الماس زیمباوه نیز داشته است .

تعهدات روسیه نسبت به سرمایه گذاران خارجی :

  • رعایت اصل رفتار یکسان و عدم تبعیض این سرمایه گذاران خارجی و روسی
  • حمایت حقوقی از سود به دست آمده ناشی در سرمایه گذاری خارجی
  • حمایت کامل و بی قید و شرط از حقوق و منافع اقتصادی ؛ سرمایه گذاری خارجی در خاک کشور روسیه
  • عدم مصادره قهری ، یا ضبط دارایی سرمایه‌گذار خارجی مگر در موارد معنیه قانونی یا توافقات ناشی از مجاهدات بین المللی و پرداخت بهای سرمایه‌ در صورت مصادره و ملی سازی
  • خروج بی دردسر سرمایه

موارد بالا و خیلی از سیاست های دیگر با هدف آسان سازی سرمایه گذاری خارجی در روسیه تصویب گشته است و این سیاست ها که قبال سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی اعمال می گردد سبب شده که در این کشور مهد سرمایه گذاری و کسب سود و منافع برای سرمایه گذاران خارجی تبدیل گردد .

ثبت شرکت در روسیه ، یک سرمایه گذاری مطمئن

یکی از راه های سرمایه گذاری مطمئن در کشور روسیه ، ثبت شرکت می باشد .اما با ثبت شرکت شما می توانید به یک سرمایه دار قوی در این کشور تبدیل شوید .

انواع شرکت های تجاری در روسیه

شرکت های تجاری در روسیه به 4 نوع تقسیم می شوند :

  • شرکت با مسئولیت محدود
  • شرکت های سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص
  • اخذ جواز کسب

شرکت با مسئولیت محدود :

راحت ترین روش ثبت شرکت در کشور روسیه ثبت شرکت با مسئولیت محدود است .

بر خلاف ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایران که با 2 عضو امکان پذیر است ، در روسیه شما با یک عضو می توانید به ثبت این شرکت بپردازید . یعنی حداقل عضو سهام دار یک نفر و حداکثر 50 نفر می باشد .

برای ثبت شرکت مسئولیت محدود در روسیه نیاز به شریک روسی نیست . حداقل میزان سرمایه برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود 10 هزار روبل است . فرد متقاضی می تواند نیمی از سرمایه را ابتدا و مابقی را تا دو ماه آینده پرداخت کند . ثبت این شرکت حدود دوماه زمان می برد .

شرکت های سهامی عام

این شرکت برای ثبت نیاز به یک سهام دار و 5 عضو خارجی دارد . نیاز به شریک روسی ندارد . حداکثر سهام داران عضو نامحدود هستند و ثبت این شرکت حدود 6 ماه زمان می برد .

شرکت سهامی خاص

ثبت این شرکت با حداقل یک سهام دار امکان پذیر است . حداکثر عضو سهام دار تعداد مشخصی نداشته و نامحدود است . حداقل سرمایه ثبت شرکت سهامی خاص در روسیه 10 هزار روبل است . این شرکت نیاز به سهام دار روسی ندارد . زمان ثبت این شرکت حدودا 2 ماه است .

جواز کسب :

در این روش باید حداقل سرمایه معلوم باشد . بر خلاف سایر شرکت ها ، در اخذ جواز کسب مالکین باید صد در صد روسی بوده یا کارت اقامت دائم داشته باشند . اخذ جواز کسب یک ساله 4 ماه و سه ساله 2 ماه زمان می برد . با توجه به نوع فعالیت تجاری خود و پیچیدگی سیستم اداری و ثبتی روسیه بهتر است با برنامه ریزی دقیق گام بردارید . مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل بیش از یک دهه سابقه حقوقی و ثبتی در خدمت شماست و با اخذ مشاوره دقیق از این مرکز از اتلاف وقت و هزینه ی کزاف جلوگیری کنید .

ثبت شرکت روسیه
ثبت شرکت در روسیه

مراحل ثبت شرکت در روسیه :

جهت ثبت شرکت در این کشور شما باید چند گام مهم بردارید . مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل با بهترین مشاورین و وکلای ثبتی در این زمینه پشتیبان شماست . کافی است به ما اعتماد کنید تمامی مراحل ثبت شرکت در این کشور توسط وکلای ثبتی این مرکز در حداقل زمان ممکن انجام می پذیرد .

گام اول : انتخاب نام

شما باید برای شرکت خود اسمی در نظر بگیرید . می توانید سه نام را در نظر گرفته تا یکی از آن ها مورد قبول واقع شود . نیاز نیست حتما انتخاب نام به زبان روسی باشد .

گام دوم : جمع آوری مدارک سهام داران

در این مرحله شما از تمامی مدارک شرکا یک کپی تهیه می نمایید . آنها را به زبان روسی ترجمه کرده و به تاثیر دادگستری می رسانید .

گام سوم : تعیین ساختار شرکت

باید مشخص شود شرکت شما کدام یک از 4 نوع شرکت قابل ثبت در روسیه است . پس از تعیین ساختار شرکت از گذرنامه های سهام داران اسکن تهیه نمایید . پس از آن اساس نامه تهیه می شود .  در اساس نامه حتما باید نوع فعالیت تجاری ذکر گردد .

در این مرحله حتما باید سهام داران حداکثر یک هفته در مسکو جهت امضای مدارک در دفاتر اسناد رسمی حضور پیدا کنند .

اما نگران نباشید ، مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل راه را برای شما آسان نموده است . مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل راه را برای شما آسان نموده است . مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل توسط بهترین وکلای ثبتی با تجربه در ثبت شرکت در روسیه این مسئولیت را بر عهده می گیرد . دیگر نیاز نیست شما وقت و هزینه ی زیادی جهت تکمیل مراحل در مسکو را طی نمایید . مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل در این راه همراه شماست .

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در روسیه :

  • آدرس ثبتی شرکت به مدت یک سال (یعنی تا یک سال آن محل ، به عنوان محل فعالیت شرکت معرفی می گردد.)
  • استخدام مدیر عامل موقت روس ( قبل از افتتاح حساب باید این مدیر عامل انتخاب شود . پس از افتتاح حساب بنام شرکت این مدیر عامل خلع شده و مدیر عامل ایرانی معرفی می گردد . )
  • افتتاح حساب بنام شرکت
  • هزینه های ثبت تغییر مدیر عامل ( پس از مرحله افتتاح حساب با نام شرکت مدیر عامل ایرانی تعیین می شود . )
  • افتتاح حساب بانکی شخصی ، صدور مستر کارت و ویزا کارت در این مرحله حتما باید متقاضی جهت افتتاح حساب حضور داشته باشد . )
  • جواز کار یک ساله برای مدیر عامل ایرانی
  • ویزای تجاری سه ماهه 2 بار ورود
  • کلیه ویزای های دولتی جهت ثبت شرکت و اخذ جواز
  • کلیه هزینه های ترجمه ، مدارک ، محضر و مترجم رسمی
  • اخذ کد مالیاتی (INN) و کد بیمه (SNILS) برای مدیر عامل ایرانی
  • تهیه اظهار نامه مالیاتی دوره مالیاتی اول ( حدود 4 هزار روبل هزینه در بر دارد . )


تمام موارد بالا مراحل بود که برای ثبت یک شرکت در روسیه نیاز است . مرکز حقوقی سروش عدل از شروع ثبت شرکت در خدمت شما بوده و تمامی این مراحل را در سریع ترین زمان ممکن به انجام میرساند . جهت مشاوره دقیق و اخذ نتیجه در کم ترین زمان ممکن با مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل در ارتباط باشید .