افتتاح حساب بانکی در روسیه

با این مقاله از سروش عدل با ما همراه شوید تا با بانکـــداری کشور روسیه بهتر و بیشتر آشنا گردید. و بدانید که افتتاح حساب بانکی در روسیه چگونه است! گردشگران و افرادی که نیت سفر و یا زندگی نمودن در روسیه را در سر دارند، بهتر است به این نکته توجه نمایند که سامانه بانکی در مسکو چگونه کار مینماید! چه پیش از سفر نمودن به روسیه و چه به هنگامی که در روسیه زندگی میکنند، چه به منظور ادامه کار در این کشور، حتی به هنگام امتداد تحصیل خود در کشور یاد شده، میبایست دارای یک حساب بانکی روسی باشند.

سیستم بانکداری در کشور روسیه

سیستم بانکی کشور روسیه به گونه کلّی و عمومی به سطح فناوری بعضی از همسایه های غربی خود وابسته نمیباشد. یک بانک به صورت مرکزی و طیف گسترده ای از بانک های تجاری به چَشم میخورد که بخش وسیعی از آنها خدمات منوط بر؛ خدمات ارزی،اعتباری و سرمایه گذاری ارائه مینمایند.

مدیریت حساب بانکی در شهرهای عظیم، همچون؛ مسکو سهل است. ولیکن این امر در منطقه های روستایی، یعنی مکان هایی که شعبه ها میان آن ها بسیار کم میباشد، میتواند کمی سخت و مشقت بار به نظر رسد. به علّت آن که روسیه حاوی قسم هایی میباشد که عمدتاً طریقه ی زندگی بر پایه ی وجه نقد اداره میشود. به همین علّت است که بسیاری از شهروندان روسی دارای حساب بانکی نمیباشند.

افتتاح حساب بانکی در روسیه.مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل

اتخاذ بانک در شهر مسکو

بانک ها ضمن شهر مسکو طیف گسترده ای از حساب های مناسب برای اشخاصی چون؛ گردشگران و مقیمان محسوب میگردند. ما میتوانیم آن را از حساب های جاری روزانه تا حساب های پس انداز دقیق و منظم و وام معرفی داریم.

حال آنکه بخش وسیعی از دستگاه های خود پرداز ضمن شهرها خدمات بیست و چهار ساعته ارائه میدارند، ساعت گشایش شعبه ها با یک دیگر متفاوت میباشد. بسیاری از بانک ها در روزهای یک شنبه در کشور روسیه تعطیل میباشد.

ما میتوانیم برخی از مهم ترین بانک های کشور روسیه را این گونه معرفی نماییم؛

  • VTB
  • Citi Bank
  • Alfa Bank
  • Sber Bank
  • Gazprom Bank
  • Raiffeisen Bank

بعضی از بانک ها برای ثبت نام ضمن سرویس هشدار حساب، وجه های اضافی را از شما اخذ میدارند که به شما این دسترسی را میدهد مقدار گردش پول و تأدیه های خویش را پیگیری نمایید. علاوه بر آن برخی از بانک های عظیم خدمات ترجمه به زبان انگلیسی را برای بانکداری تلفنی و از سویی آنلاین ارائه میدارند.

هزینه های افتتاح حساب بانکی در روسیه

بعضی از بانک های عظیم در شهر مسکو طیف وسیعی از حساب های جاری را به مشتریان خود ارائه میدارند. نیز از سویی Sber Bank تمامی خدمات بانکی، از حساب های بدهی گرفته است تا حساب های طلایی را که میتوانند با ارزهای گوناگون باز گردند را ارائه میدارند. حال بهتر است اشاره نماییم که هزینه افتتاح حساب در روسیه از حدود 900 روبل تا چند هزار روبل در سال متغییر میباشد.

امکان دارد هنگام برداشت پول از یک دستگاه خود پرداز در شهر مسکو هزینه ای را تأدیه نمایید و در صورت بهره گیری از دستگاه خود پرداز به واسطه ی یک بانک، به غیر از بانک خویش، میبایست هزینه برداشت وجه را تأدیه نمایید. وجهی که به منظور این کار تأدیه خواهید کرد، متغییر است. ولیکن میتوانید با رعایت تمامی جوانب برداشت پول را در پیش گیرید.

به این صورت که طی مدّت زمان طویل تری اقدام به برداشت پول با مبلغ بالاتر نمایید، نسبت به این که طی زمان های کوتاه برداشت منظم با مبلغ اندک تری را داشته باشید.

در صورتی که کارت بانکی خود را در کشور روسیه گم نمودید!

در صورتی که کارت بانکی خود را در کشور روسیه گم نمودید، میتوانید ریز جزئیات مرکز تماس پشتیبانی بانکی خود را ضمن وب سایت آن بانک پیدا کنید. بنا بر شرایط و موقعیت حساب شما، امکان دارد وجهی برای بازپرداخت کارت به شما، متعلق باشد. در صورتی که شما این مبلغ را با Citi Bank واریز نمودید و یک حساب کاربری استاندارد را دارید، به هنگام بازپرداخت هزینه گم گردیدن کارت، هزینه ای به شما تعلق خواهد گرفت. حال آن که شما نیز خواهید توانست تأدیه هزینه را به گونه ی رایگان به طریق تلفن خود و یا به صورت آنلاین به انجام رسانید.

افتتاح حساب بانکی در روسیه.مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل

نحوه ی افتتاح حساب بانکی در روسیه

افتتاح حساب بانکی در روسیه ضمن شعبه و یا در بعضی موارد به گونه ی آنلاین ممکن میباشد. بعضی از کارفرمایان به گونه خودکار یک حساب بانکی را برای تأدیه حقوق شما به هنگام آغاز کار شما باز مینمایند. فارغ از این امر، به طور حتم میتوانید حساب های دیگری را باز نموده و وجه را میان آنها منتقل کنید. دو گونه حساب با نام های؛

  • حساب های جاری.
  • حساب های پس انداز.

متداول ترین گونه حساب بانکی در کشور روسیه محسوب میگردند. امکان دارد حساب های متفاوتی با ارزهای گوناگون وجود داشته باشد و به چَشم خورد. به عنوان نمونه؛ شما میتوانید به جهت هزینه های روزانه و برداشت وجه نقد ضمن دستگاه های خود پرداز، حساب های جاری را برای خویش داشته باشید. شما میتوانید در صورت نیاز به منتقل نمودن پول به؛ یورو، پوند یا دلار، حساب دوّم را برای خود انتخاب کنید.

به منظور افتتاح حساب در روسیه، اغلب باید تبعه روسی باشید که حاوی اقامت دائم روسیه است. بعضی از بانک ها به غیر از مقیم یا اشخاصی که شامل اقامت موقت میباشند، اجازه دارند تا برای بعضی حساب ها اقدام نمایند.

بعضی خدمات ضمن بانک های روسی تنها در شعبه معین گشته شما از قابلیت ارائه برخوردار است. از این جهت ثبت نام نمودن ضمن شعبه ای که نزدیک خانه یا محل کار شما باشد، حائز اهمیت است.

اسناد و مدارک مورد نیاز به منظور باز نمودن یک حساب بانکی روسی عبارت میباشند از؛

  • ویزای روسی.
  • اثبات نمودن نشانی.
  • فرم تقاضای کامل گردیده.
  • اثبات نمودن شغل که در تمامی موارد نیاز نیست.

تأدیه قبوض با حساب بانکی خود

تأدیه مستقیم بدهی در روسیه نسبتاً رایج است. بدین گونه که بعضی از اشخاص به منظور تأدیه صورت حساب های ماهانه خانواده خویش، حساب ویژه ای را اتخاذ مینمایند. با تنسیق تأدیه خودکار از حساب بانکی برای قبوض خویش، گاهی وقت ها میتوانید از تأدیه مستقیم بدهی بهره گیرید. از سویی دیگر، بیشترین بانک ها برای شما این امکان را فراهم میسازد تا صورت حساب ها را به طریق انتقال بانکی به واسطه ی خدمات بانکی آنلاین یا با بهره گیری از دستگاه های خود پرداز تأدیه نمایید.

در کشور روسیه چگونه هزینه ها را پرداخت نماییم

شما تنها از کارت های ویزا میتوانید به منظور معاملات آنلاین ضمن وب سایت های خارج از کشور بهره گیرید، از سویی حساب شما در همه حال به گونه خودکار ارائه نمیگردد. در عوض برخی از بانک های روسی وجود دارند که کارت های Maestro را ارائه میدارند. از این جهت امکان دارد شما نیازمند آن باشید که به گونه خاص کارت ویزا بخواهید.

کارت های اعتباری بعضی از کشورها هم مانند روسیه ضمن دیگر کشورهای اروپایی معمول نمیباشند و به گونه ی عمومی به منظور هزینه های روزمره ی خویش یک کارت بدهی به شما ارائه میگردد. ولو در عین حال، چک ها در این کشور بسیار اندک مورد بهره مندی واقع میشوند، چرا که مدّت زمان بسیاری در راستای پاس گردیدن آن زمان نیاز خواهد بود.

منتقل نمودن وجه به خارج از کشور روسیه

بسیاری از بانک ها در کشور روسیه خدمات منتقل نمودن وجه را ارائه میدارند. چنانچه تصمیم به منتقل نمودن بین المللی را در سر میپرورید، اغلب گیرنده شما طی مدّت زمان دو روز کاری وجوه را اخذ خواهد نمود. ولیکن امکان دارد نیاز باشد وجهی میان یک الی دو در صد وجهی را که انتقال میدهید، تأدیه نمایید. با بعضی از بانک ها، نقل و انتقالات بین المللی نمیتواند به گونه ی آنلاین انجام پذیرد. بنابراین شما ملزم میباشید با به اثبات رسانیدن هویت و مشخصات گیرنده خویش به شعبه مراجعه فرمایید.

چنانچه این گونه فکر میکنید که میبایست به گونه مرتب مبلغی را به کشور خویش واریز نمایید، عقلانی است که در کنار حساب بانکی روسی خویش یک حساب کاربری با آن ارز بگشایید. این موضوع میتواند به واسطه ی بانک بین المللی روسیه یا مسکو و یا یکی از گزینه های دیگر به انجام رسد. این مسئله به شما عزیزان نه تنها در کم شدن هزینه ها کمک مینماید بلکه بدین معنی میباشد که شما میتوانید از ضعف نرخ ارز کشور روسیه که گاهاً با انتقالات بانکی بین المللی پیش گیری میگردد، جلوگیری نمایید.

به منظور نقل و انتقالات بین المللی وجه، راه حل های جایگزینی برای بانک ها به چَشم میخورد که میتواند کم قیمت تر و سهل تر نیز باشد. برای نمونه؛

  • Worldfirst
  • MoneyCorp
  • Currencyfair
  • Transferwise

سخن آخر

به انجام رسانیدن امور خود در سطح بین المللی نیازمند علم و آگاهی کافی از قوانین و مقررات کشور مقصد و جوانب گوناگون بین المللی است. درست است، ممکن میباشد شما کاربران عزیز در ارتباط با قوانین و مقررات کشور روسیه دارای علم و آگاهی کافی باشید. ولیکن همیشه و در همه حال به خاطر داشته باشید که کوچک ترین سهل انگاری میتواند اضرار مالی برای شما به همراه آورد. به همین دلیل است که ما در سروش عدل حامی شما در ارتباط با تمامی موضوعات بین المللی میباشیم.