✓ مشکلات حقوقی شما 

امکان دارد تمامی ما یک روزی در یک جایی گرفتار مشکلات حقوقی شده باشیم.‌ گاهاً هم امکان دارد یک سؤال حقوقی چندین روز ذهن ما را به خود درگیر کرده باشد. بنابراین بهتر است با مشکلات متداول حقوقی آشنایی تقریبی داشته باشیم تا بدانیم چگونه می‌توانیم با آن‌ها مقابله بنماییم‌‌.

مسائل و موضوعات حقوقی که امکان دارد در فرآیند زندگی ما رُخ دهد، اقسام گوناگونی دارد. ولی در این مطلب از سروش عدل مایل هستیم تا شما را با متداولترین آن‌ها آشنا سازیم.

مشکلات حقوقی شما

» طلاق؛

از جمله بیشترین دعاوی درون دادگاه‌ها مربوط به امور خانواده یعنی طلاق می‌باشد. چنانچه که شما قبل از ازدواج با مشکلات حقوقی که امکان دارد در زمان ازدواج رُخ دهد آشنا باشید، هم امکان جلوگیری وجود خواهد داشت و هم اگر تصمیم به جدایی گرفته باشید، پشت سر گذاشتن این مسیر آسان‌تر خواهد بود.

خلاصه طلاق دارای انواع مختلفی است که حاوی طلاق رجعی و طلاق بائن می‌باشد. طلاق رجعی به این حالت است که زوج در دوران عده می‌تواند به همسر خود رجوع نماید و زندگی مشترک بدون نیاز به عقد دوباره شروع می‌شود. ولی در طلاق بائن امکان رجوع طی مدّت زمان عده برای زوج وجود ندارد. بنابراین اگر زوج و زوجه قصد بازگشتن به زندگی را داشته باشند، می‌باید دوباره عقد نمایند.

به طور معمول طلاق توافقی از جمله متداولترین شیوه‌ها در راستای جدایی است. چرا که زن و شوهر در تمامی موضوعات مهم چون؛ مهریه، نفقه، جهیزیه، حضانت فرزندان، با یکدیگر توافق می‌نمایند. بنابراین مدّت زمان طلاق سریع‌تر پیش خواهد رفت.

مطلوب‌ترین راه برای آن‌که شما کمتر درگیر مسیر پر پیچ و خم دادگاه گردید و این روند زودتر پیش رود این می‌باشد که به وکیل رجوع نمایید. این‌گونه تمامی اقدامات موردنیاز به سرعت انجام خواهد شد.

» معاملات؛

معاملات در یک نگاهی جامع بخش اعظمی از زندگی ما را شامل می‌شود و حفظ سرمایه برای تمامی ما بسیار و بسیار مهم است. بنابراین لازم است در معاملات خود به برخی از نکات توجه نماییم. لازم است از معاملات دست نوشته دوری کنید. چرا که معاملات دست نوشته اگر در آتی با برخی از مشکلات حقوقی رو در رو شوند، در دادگاه با سختی بسیاری قابل اثبات خواهند بود.

گاهاً هم امکان دارد مورد تردید و شبهه قرار گیرند. همچنین بهتر است از خرید و فروش اتومبیل یا ملک به صورت وکالتی اجتناب ورزید و به صورت رسمی معامله نمایید‌. خرید و فروش‌های وکالتی مسیری پردردسر و سخت هستند.

اگر شما بنابر هر علّت می‌خواهید با قولنامه عادی معامله نمایید، دو نفر شاهد را حاضر کنید. قراردادهای خود را حتماً با وکیل چک نمایید. همچنین بهتر است برای انجام معاملات با وکیل مشورت کنید. این گونه تمامی شک و شبهه‌های موجود در قرارداد رفع خواهد شد.

مشکلات حقوقی شما

» خلع ید و تخلیه ید؛

از جمله دعواهای قدیمی میان مستأجر و مالک این می‌باشد که مؤعد مقرر اجاره به پایان می‌رسد. ولی مستأجر جهت تخلیه ملک اقدام نمی‌کند. هنگامی‌که میان مالک و مستأجر معاهده‌ای با نام قرارداد اجاره انجام شده باشد و در قرارداد، مؤعد زمانی درج شده باشد. حال مستأجر بعد از فرارسیدن مؤعد، ملک موردنظر را تخلیه ننماید. بدین هنگام مالک می‌تواند دعوای تخلیه ید مطرح نماید.

لازم است به این نکته توجه داشته باشید که تخلیه ید با خلع ید متفاوت است. خلع ید دعوایی می‌باشد که نسبت به یک متصرف غیرقانونی همانند غاصب مطرح می‌گردد. از سویی هم خلع ید تنها نسبت به اموال غیرمنقول قابل بررسی است. ولی هنگامی‌که مالک با شخص متصرف معاهده‌ای داشته باشد همانند مستأجر، دعوای تخلیه ید مطرح خواهد شد. لازم است بدانید این دعوا برای اموال اعم از منقول و غیرمنقول است.

در رابطه با این گونه از دعاوی ملکی برای آن‌که کار شما در دادگاه سخت‌تر و مشقت‌بارتر نشود، پیشنهاد می‌کنیم که از همان ابتدای مسیر با یک وکیل مشورت نمایید.

» معاملات صوری؛

به احتمال بسیار تا به اکنون شنیده‌اید بعضی از افراد به دلیل این‌که بدهی‌های خویش را پرداخت ننمایند و اموال آن‌ها توقیف نشود، این اموال را به نام افراد دیگر می‌زنند. یعنی به عنوان نمونه سند اتومبیل و یا ملک خود را به دیگران منتقل می‌نمایند و این عملیات در حقیقت صوری است. قانون هم در ارتباط با این قبیل از معاملات همین نظرات را دارد و برای آن‌ها اعتبار قانونی در نظر نگرفته است.

به همین دلیل است که قانون این کار را پیش‌بینی نموده است و برای آن ضمانت اجراء در نظر گرفته است. به عنوان نمونه اگر که فردی با وجود بدهی‌های خود یکی از اتومبیل‌های گران قیمت خود را به نام فرزند یا همسر خود زند، تا بدهکاران نتوانند آن را توقیف بنمایند، بعد از پیگیری و بررسی‌های بدهکاران، دادگاه معامله را باطل نموده و برای متهم مجازات حبس تعزیری و یا جزای نقدی در نظر می‌گیرد.

» مشاوره با مرکز حقوقی بین المللی سروش عدل؛

برای هر مسئله‌ای بهترین راه‌کار این است که به متخصصین رجوع کنید. این‌گونه مشکلات شما پیچیده‌تر نخواهد شد و با راه‌کارهای درست و قابل اطمینان حل می‌شود. گروه حقوقی بین المللی سروش عدل با همکاری بیش از صد وکیل متخصص و متبحر به شما کمک خواهد کرد تا در ارتباط با مشکلات حقوقی خود وکیل متخصص مربوط به مشکلات حقوقی خود را پیدا کنید و در هر ساعت از شبانه روز با وی مشورت نمایید.